Que Microsoft está comprometido con el éxito y la adopción de Office 365 es algo de lo que nadie tiene dudas como demuestra los esfuerzos continuados en generar herramientas que faciliten esta tarea tanto a los usuarios finales de Office 365 como a los propios implantadores de la plataforma. En este sentido, la última herramienta liberada por Microsoft pensada para facilitar la adopción de Office 365 es el Office 365 Customer Success Center: http://blogs.office.com/2014/09/29/accelerate-office-365-adoption-microsoft-introduces-office-365-customer-success-center/. Se trata de un nuevo sitio web en el que pone foco en el usuario final y específicamente en los Office 365 Champions, es decir, aquellas personas identificadas como clave en una organización para facilitar la adopción de la plataforma. Como se comenta en el post anuncio del Customer Success Center, los puntos clave de este nuevo sitio web son los siguientes:
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Proven Methodology: With any big undertaking it’s often hard to know where to start and what to do next. You’ll find a four-step adoption methodology on the Office 365 Customer Success Center. We’ve also provided you with the templates and guidance you’ll need to lead your organization through each step.
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Core Usage Scenarios: Office 365 is designed to be the workplace of the future—and we want to make sure you explore all of it. To help you get the word out, we’ve created the end user ready communication templates you’ll need to launch to begin readying your employees on what we would consider some of the more fundamental usage scenarios.
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Adoption Community Connection: There is so much valuable wisdom out there from existing Office 365 customers and experts who have already walked the path you’re on. From the Office 365 Customer Success Center you can join featured adoption communities to learn from your peers and experts.